משחקי חברה חייתיים

רשמת משחקי חברה חייתיים לכל הזדמנות

יכולים לשמש כפתיח חוויתי או כהפוגה לפעילויות שונות

  1. משחק – "חתולתי המסכנה" – משחק גיבוש משעשע פופולארי. המשתתפים יושבים במעגל. אחד הילדים הוא ה"חתולה". הוא צריך לגשת על שש לאחד המשתתפים ולנסות להצחיק אותו ללא מילים. על המשתתף ללטף את ראש ה"חתולה" ולהגיד חתולתי המסקנה בלי לצחוק. אם הוא צוחק – הוא הופך ל"חתולה".
     
  2. ג'ונגל (בדומה למשחק "סלט פירות"): המנחה נותן לכל משתתף או כמה משתתפים שם של חיה אחרת. יש להקפיד שיבחרו חיות ממשפחות שונות – יונקים, עופות, זוחלים, דגים וכו. המשתתפים יושבים במעגל כיסאות כאשר למשתתף אחד אין כיסא והוא עומד במרכז המעגל. משתתף שעומד במרכז המעגל קורא בשם של משפחת חיות. כל המשתתפים השייכים למשפחה צריכים לקום ולהחליף מקומות, כולל המשתתף שעמד במרכז. מי שלא הספיק לתפוס כיסא עומד במרכז וקורה בשם משפחה אחרת, וכן הלאה. כשאומרים "ג'ונגל" כל ה"חיות" קמים. 
    לגרסה של המשחק למתקדמים,אשר מאפשרת גם דיון בחלוקה שאנו בני האדם מייחסים לבעלי חיים.
     
  3. "ים-יבשה-חיות"– כמו משחק הים יבשה המוכר, אך במקום להגיד "ים" או "יבשה" אומרים שם של בעל חיים. אם בעל החיים חי על היבשה, קופצים ל"יבשה" וכנ"ל לגבי ים.  אם אומרים של חיה שהינה "דו-חי" עומדים חצי על ה"ישבה" וחצי ב"ים".

 

  1. "משחק הפסלים" – המשתתפים נעים במרחב לצלילי מוסיקה. כל פעם המנחה אומר באיזה מנח לנוע – גבוה, בינוני, נמוך. כאשר המוסיקה עוצרת כל משתתף צריך לעשות פסל של חיה שמתאימה למנח הנבחר (למשל נמוך – זוחלים ודגים, בינוני – כל החיות ההולכות על ארבע, גבוה – גירפה, עופות וכדומה). אפשר לבקש מכל משתתף לספר איזו חיה בחר או לתת לאחרים לנחש. 
      
  2. "תופסת זנבות" – כל משתתף מקבל מטפחת ושם אותה במכנסיים מאחור כ"זנב". על המשתתפים לרדוף אחד אחרי השני ולקחת "זנבות" ובו זמנית להגן על ה"זנב" שלהם. מי שתפס זנב שומר אותו ומי שלקחו לו את ה"זנב" יוצא מהמשחק. מנצח מי שנשאר עם הכי הרבה "זנבות".

 

  1. "משחק הכסאות"– משחק להמחשת צפיפות, יכול להתאים למשל לפעולה או שיעור בנושא כלובים – מעמידים כיסאות צמודים זה לזה וכל משתתף עומד על כיסא. המנחה מוציא כל פעם כיסא אחד והמשתתפים צריכים להצטופף, כך שכולם יישארו עומדים. 

 

  1. "משחק העיתונים" – משחק להמחשת צפיפות, יכול להתאים למשל לפעולה או שיעור בנושא כלובים – כל ילד מקבל עמוד כפול של עיתון גדול ועומד עליו. בכל פעם שהמנחה אומר או למשל מתופף בתוף, כל המשתתפים מקפלים את העיתון לחצי. ממשיכים כך כאשר שטח העמידה הולך ומצטמצם והמשתתפים מנסים לאזן עצמם על שטח קטן.

 

  1. "חיות דמיוניות" – מתחלקים לקבוצות קטנות. כל קבוצה יוצרת בגופם של המשתתפים חיה דמיונית שהיא המציאה, כאשר המשתפים משמים כאיברים השנים שלה. על המשתתפים לחשוב מה החיה אוכלת, איזה קולות היא עושה, מה היכולות שלה (אפשר לחשוב גם על יכולות קסם מופלאות כיד הדמיון). שאר המשתתפים יכולים לאתגר את ה"חיה" – למשל לבקש ממנה להראות איך היא שוכבת לישון, איך היא רצה וכו' או לשאול אותה שאלות.

 

bb_pages

דילוג לתוכן