הרצאה – בעלי חיים הם חברים

 

הרצאה ומצגת זו נכתבו על ידי טל קופלמן*

מצגת ההרצאה כוללת תמונות נפלאות. מומלץ!

להורדת המצגת

  1. דברי פתיחה (בקובץ המצורף)
  2. שיר עם שקפים חמודים של בעלי חיים המראים לילדים שגם בעלי החיים זקוקים לחום ואהבה.
  3. לאחר מכן עוברים לשקף של בעלי חיים בסיטואציות שונות ומבקשים מהילדים לנחש איך מרגישות החיות שבתמונה.
  4. אחר כך מדברים על איך אנחנו יכולים לעזור לבעלי החיים כאשר החלק הזה מסתיים בשיקופית המתארת את נושא צמצום צריכת הבשר ודמויות ציבוריות שגם הן נרתמו לקדם את הנושא.
  5. לאחר מכן סרטון מצויר  שמסביר על השפעותיה השליליות של תעשית המזון + פתוח הנושא והסברתו עם השקפים העוקבים. 

    [ההרצאה הזאת היא לכתות היותר בוגרות. אם רוצים לעשות הרצאה לכתות הנמוכות אפשר לקחת את אותה הרצאה ולסיים אותה בשקף מספר 80. (ניתן לצרף גם את שקפים 85,86 ע"מ להראות איך נראים בעלי חיים בטבע ובשבי) ]

  6. בשיקופית 88, אני מסכמת את נושא כמות המזון שנדרשת על מנת להאכיל את בעלי החיים בתעשייה, שהייתה יכולה לפתור את בעיית הרעב העולמי ובמעבר לשיקופית 89 אני אומרת: "תסכימו אתי שזה לא פייר שבזמן שבזמן שבצד אחד של העולם אנשים נראים כך (שיקופית 88).. בצד השני שלו אנשים נראים כך..(שיקופית 89)
  7. אני מסיימת כך כל הרצאה: "לפני סיום יש לי שאלה אליכם: מי יודע כמה בעלי חיים מומתים כל שנה בתעשיית המזון?" הילדים מנחשים ותוך כדי אני עושה להם תנועות עם היד כלפי מעלה כדי שיעלו את המספרים. לבסוף כשנחשף המספר האמיתי אני גם אומרת להם כמה זה יוצא בחישוב יומי.  זה חותם את ההרצאה בשוס.לפני כל הרצאה אני מקפידה להצטייד בחומרי הסברה מאנונימוס ולחלק לילדים בסוף ההרצאה, כמו כן אני מפנה אותם לכתובת האתר של אנונימוס ללמוד עוד על הנושא. אלו חומרי ההסברה שאני מחלקת:

 לכל ילד:

  • עלון איך אני יכול/ה לעזור לבעלי החיים
  • מדבקה – לבעלי חיים יש זכויות
  • משמיעים את קולם – משאירה בכיתה מספר חוברות שהילדים יעבירו ביניהם (בגלל עלות ההפקה של החוברות האלה)

בכתות הבוגרות אני משאירה גם כמה חוברות מתכונים כי הם תמיד מתעניינים מה יש לאכול למי שלא אוכל מזון מן החי

* אתר פעולה חיה הינו אתר שיתופי וכולל חומרים שנכתבו ונשלחו אלינו על ידי מורים ואנשי חינוך. הנהלת האתר ועמותת אנימלס קוראת למורים ששולחים חומרים לאתר לשמור על זכויות יוצרים. הנהלת האתר והעמותת אנימלס אינן אחראיות לפגיעה בזכויות יוצרים במקרה ואלו נפגעו בחומרים שנשלחו לנו על ידי מורים והועלו לאתר ללא ידיעתנו.

קבצים מצורפים

bb_pages

דילוג לתוכן