איך אפשר למנוע?

לעוד פעולות לתנועת נוער

מהלך הפעילות

תחילת המשחק, המדריך נותן הקדמה קצרה על סוגי הפגיעות (להזכיר את הפגיעות הפרטיות, אבל גם את הסוגים של הפגיעות הממוסדות: ניסויים, מזון, לבוש, בידור…).

לאחר מכן, המדריך שואל את הילדים שאלה פתוחה (מעין סיעור מוחין) – איך אפשר למנוע התעללות בבעלי חיים? סביר להניח שרוב התגובות תהיינה קשורות לפגיעות פרטיות, אז המדריך יכוון את השיחה כך שתתקבלנה הצעות מגוונות בנוגע לסוגי הפגיעות השונים.
לאחר שמתקבלות מספיק הצעות, המדריך מסכם אותן, ומתייחס בנפרד לפגיעות הפרטיות והממוסדות. מסביר, שהפגיעות הפרטיות קשות לטיפול מיידי (דורשות, בעיקר, מערך חינוכי מאוד רחב וחזק, שיקדם את הערכים האלה. מערך כזה יוכל למנוע התפתחותם של מתעללים, אבל גם יעודד את מערכות החוק, האכיפה והשיפוט להשקיע יותר במקרים כאלה, ולהעניש בחומרה יותר).

לעומת זאת, לפגיעה הממוסדת יש פתרון "פשוט" יותר – להפסיק אותה: לא לקנות מוצרים שנוסו על בעלי חיים, לא ללכת לקרקסים וכו'… הפתרונות שיוצגו בהקשר של תעשיית המזון תלויים בקהל (ובגיל שלו, כמובן), ובכמה רוצים להיכנס לנושאים ה"קשים" – אפשר לומר

שהפתרון הפשוט הוא לאסור פגיעה כזו, להימנע ממנה – להיות טבעונים וכו'… אפשר גם לנקוט בגישה עדינה יותר, של לעשות צעד ראשון לקראת ה"פתרון" (לשחרר התרנגולות מהכלובים, לא לגדל חיות מעוותות גנטית), ולהזכיר תמיד, שלכל אחד יש כוח כלכלי, ואפשר פשוט לא לקנות את המוצרים האלה.

מטרת הפעילות

היכרות בסיסית עם הפגיעות השונות, ומתן "כלים" למנוע אותן.

bb_pages

דילוג לתוכן