פעולות לתנועות נוער ושיעורים חוותיים

נמצאו 65 מערכים
מערכי פעולה ומשחקים לתנועות נוער ולחינוך הבלתי פורמלי

מאגר דפי עבודה בנושא בעלי חיים והגנה עליהם ובנושאים סביבתיים לכל הגילאים בעברית, אנגלית, מדעים, תנ"ך ועוד.

פועלים ומשפיעים – פעילות מהנה בסביבה הקרובה

זוהי פעולה שהיא לכל אורכה משחק משימות ביישוב, שבאמצעותו החניכים ילמדו איך ניתן ליישם את כל מה שנלמד ולעזור לבעלי חיים בפועל, בתוך ישוב המגורים.
החניכים יחפשו וילמדו לראות פגיעות מקומיות בבעלי חיים, יכירו מקרוב מוצרים שפוגעים בבעלי חיים וכאלו שלא פוגעים, ויתנסו בפעילות למען בעלי חיים.

כמה זה עולה לנו? המחיר הסביבתי של האוכל שלנו – יסודי

פעילות חוויתית ליסודי על המחיר הסביבתי של האוכל שלנו, ועל איך כל אחד מאיתנו יכול להשפיע על הסביבה ומשבר האקלים. מתאים לשעורי מדעים, קיימות ולתכנית הלימודים בנושא שינויי אקלים.

כמה זה עולה לנו? המחיר הסביבתי של האוכל שלנו – על יסודי

פעילות חוויתית לעל יסודי על המחיר הסביבתי של האוכל שלנו, ועל איך כל אחד מאיתנו יכול להשפיע על הסביבה ומשבר האקלים. מתאים לשעורי מדעים, קיימות ולתכנית הלימודים בנושא שינויי אקלים.

פעולות ופעילויות לתנועות הנוער

מחפש/ת פעילות לתנועת הנוער לפעילויות הקיץ ולהכשרות מדריכים?
ריכזנו כאן עבורך הצעה לסדנאות, ערכות פעילות, פעילויות חוויתיות ועוד בנושא סביבה, קיימות ובעלי חיים.

פעילות חוויתית – הסביבה הקרובה והרחוקה שלי

פעילות חוויתית לשעורי חברה ומחנך, לתנועות נוער ולחינוך הבלתי פורמאלי בנושא מערכות היחסים, ההשפעה והאחריות שלנו כלפי סביבתנו הקרובה והרחוקה. מתאים גם לשעורי קיימות.

מדברים בעלי חיים – רעיונות למיני הרצאות בהעברת תלמידים

מגוון רעיונות למיני הרצאות שתלמידים ותלמידות יכולים להעביר במפגש “מיני TED” – שיעור שמשלב למידה מערבת עם למידת עמיתים.

חידון מלך הטריוויה – מה עובר על בעלי החיים

פעולה הכוללת חידה בלשית ומשחק "מלך הטריוויה" כולל כרטיסיות שאלות ותשובות. מתאים גם ליום שיא ופעילות חוץ כיתתית או תחרות בין קבוצות חניכים.

סיפורו של מוצר – פעילות חוויתית

פעילות חוויתית בנושא המחיר הסביבתי והמוסרי של המזון שלנו.

מערך שיעור – דיון עקרוני בשאלת בעלי החיים *מערך מומלץ לתיכון

מטרת הפעולה היא להציף דיון בשאלות שעולות כתוצאה מהחשיפה לידע בנושא פגיעה בבעלי חיים, ולאפשר לחניכים לגבש את עמדתם באופן מושכל יותר, תוך שימוש בטקסטים, ציטוטים של ידוענים וקריקטורות המציגים עמדות שונות בנושא.

שיעורי חקר ודיבייט בנושא דילמה ראשונה – אימוץ כלב לעומת קנייה של כלב.

סיורים התנדבות והרצאות

ארגונים שעוסקים בהצלה ושיקום של בע"ח ומאפשרות ביקור של תלמידים וכן פעילויות חינוכיות. מתאים גם להתנדבות ביום המעשים הטובים.

מערך פעולה: כל אחד צריך משהו – צרכים שלנו, צרכים של בעלי חיים

מטרות הפעולה: החניכים יחשבו על צרכים ותחביבים שלהם, וילמדו על זכויות הילד, שמטרתם לשמור על הצרכים הללו שלא יפגעו. מתוך הצרכים שלהם, החניכים יבינו שגם לבעלי חיים יש צרכים שחשוב לשמור ולהגן עליהם. הם יתנסו בדילמות מוסריות שבהן צורך של אדם אחד בא על חשבון צורך של אדם אחר או בעל חיים. החניכים יחשבו איך לשקול את הצרכים הללו אחד מול השני ולהגיע להחלטות מוסריות, שיפחיתו את הפגיעה. כך הם יחשפו גם למקרים שבהם למען מטרה שולית של בני אדם פוגעים בבעלי חיים בצורה מאוד קשה ויסודית.

מערך פעולה: משפט ציבורי אקטיביזם והסברה – לעזור לבעלי החיים!

פעילות הכוללת "משפט ציבורי" לבחינת עמדות של החניכים בנושא גני חיות או נושאים אחרים ומשחק חוויתי ללימוד כיצד ניתן לעזור לבעלי חיים. מתאים גם ליום שיא לפעילות חוץ כיתתית או לפעילות חוויתית בשיתוף מספר קבוצות חניכים .

מערך פעולה: שוברים את המיתוס: על חיות שאוהבים וחיות שמשתמשים בהן

מטרות הפעולה: הרבה פעמים יש לנו תפיסה מוטעית לגבי בעלי חיים – כשחושבים על זה, בדרך כלל אנחנו מכירים מקרוב כמעט רק כלבים וחתולים, ושאר החיות הן פשוט "חיות שמגדלים במשק" או "חיות בר רחוקות".. כשמתחילים להכיר גם בעלי חיים אחרים, ולהבין כמה הם חכמים, רגישים, ואיזה דברים מגניבים הם יודעים לעשות – יותר קל גם לשנות את היחס אליהן. וזה בדיוק מה שננסה לעשות בפעולה הזו!

מערך פעולה – "חפש את המטמון" – בעלי חיים בעיר שלנו

זוהי פעולה שהיא לכל אורכה משחק משימות ביישוב, שבאמצעותו החניכים ילמדו איך ניתן ליישם את כל מה שנלמד ולעזור לבעלי חיים בפועל, בתוך ישוב המגורים.
החניכים יחפשו וילמדו לראות פגיעות מקומיות בבעלי חיים, יכירו מקרוב מוצרים שפוגעים בבעלי חיים וכאלו שלא פוגעים, ויתנסו בפעילות למען בעלי חיים.

כמה זה עולה לנו, כמה זה עולה להם – המחיר האמיתי של המוצרים שלנו

פעולה שבה החניכים ייחשפו לפער בין האופן שבו משווקים מוצרי צריכה שאנחנו קונים- האריזה, הפרסומת והמחיר- לבין מה שנעשה מאחורי הקלעים, ביחס לעובדים, לכדור הארץ -טביעת רגל אקולוגית ולבעלי החיים. כמו כן יהיה מקום לדון בנושא, ולחשוב יחד על פתרונות אפשריים.

מערך פעולה: התעללות בבעלי חיים – מה זה ומה עושים עם זה?

רוב הציבור מתנגד להתעללות בבעלי חיים. החניכים יחשפו לכך דרך סקר רחוב. עם זאת, רבים לא מודעים לכך שרוב הפגיעה נעשית בצורה ממוסדת ותעשייתית ושחלק מהפגיעה הזו היא חוקית. התלמידים יחשפו לסיבות שונות לקיום התעללות ויבינו מה מצב החוק והאכיפה ביחס אליהם, וילמדו על חוק צער בעלי חיים. לבסוף החניכים יתנסו בפתרונות להתעללות ישירה בבעלי חיים וילמדו מה ניתן לעשות כאשר פוגשים בה.

bb_pages

דילוג לתוכן