סתם שדה ריק – ספר מומלץ וערכת פעילות

הספר סתם שדה ריק, של תמר וייס-גבאי בהוצאת כינרת,
הוא ספר מקסים ומומלץ, העוסק בהגנה על שטחים ירוקים למען בעלי החיים שבהם, ובפיתוח בר קימא. בשדה שבו המבוגרים רואים "כלום", ורוצים להרוס אותו למען סלילת שביל קיצור דרך לגן, הילדים רואים יצורים חיים שיש להתחשב בהם ולהגן על סביבת המחייה שלהם. יחד הם מוצאים פתרון סביבתי שמתאים לכולם, לבני האדם ולבעלי החיים.
הספר מומלץ ומחולק לילדים במסגרת תוכנית "ספריית פיג'מה" ומלווה בערכת פעילות מומלצת לגני הילדים (ניתן להתאים גם לכיתות בית הספר הנמוכות) ולבית. בערכת הפעילות תמצאו הצעות לפעילויות חוץ כיתתיות בטבע העירוני, להכרות עם בעלי חיים שונים וסביבת המחיה שלהם, הכרות עם מעברים אקולוגיים לשמירה על חיות הבר ועוד.
בנוסף לפעילויות המוצעות בערכת הפעילות, מומלץ לצאת לחקר בסביבה הקרובה ולהכיר את בעלי החיים שנמצאים בה – חתולי קהילה, עופות, חרקים, חיות בר בסביבה עירונית (קיפודים, חזירי בר) ועוד. כדאי לצפות בשקט על בעל חיים אחד (כל ילד/ה או קבוצת ילדים על בעל חיים אחר) ולדון בעקבות התצפית בשאלות: מה הוא אוהב לעשות, איך הוא מתקשר עם בני מינו או איתנו, מה הוא צריך כדי לחיות היטב ועוד. לאחר מכן ניתן להרחיב את החקר על אותו מין של בעל חיים בכיתה או בעבודה עצמאית.

bb_pages

דילוג לתוכן