פעילות בתנועה לגיל הרך – מה חיות אוהבות

א. חיקוי חיה (3 דקות)

המנחה מבקש/ת מכל ילד לבחור חיה שנמצאת בביתו/בית חבר/קרוב משפחה, אך לא לגלות לשאר המשתתפים. כל ילד בתורו מחקה את החיה שבחר בתנועות ובקולות ושאר הילדים מנחשים. הילד המדגים מספר מה שמו של בעל-החיים שבחר ואצל מי הוא נמצא.

ב. חיקוי תחביב של החיה (5 דקות) – משחק הפסלים

כל הילדים מתהלכים בחדר כמו החיה שבחרו לצלילי מוסיקה. כשהמנחה עוצר/ת את המוסיקה, כולם עוצרים בפריז (פסל). כשהילדים בפריז המנחה שואל/ת את אחד הילדים מה חיה זו אוהבת לעשות, (אפשר לתת דוגמאות – לאכול, לישון, לשחק, לעוף, ללקק חתול אחר). הילד מדגים בתנועות וקולות, ושאר המשתתפים מנחשים. המנחה מבקש/ת מהילד שיפרט יותר (למשל, מה החיה אוהבת לאכול, במה אוהבת לשחק). המנחה מחזיר/ה את המוסיקה וחוזרים להסתובב, וכך עד שכל הילדים הדגימו מה החיה שבחרו אוהבת לעשות.

ג. רישום התחביבים וחיקויים (7 דקות)

הילדים יושבים והמנחה כותב/ת בעזרתם את כל הדברים שנאמרו כי החיות אוהבות לעשות, בלוח שכותרתו "מה חיות אוהבות לעשות?" המנחה מקריא/ה כל פרט ברשימה ושואל/ת מי מהילדים אוהב גם הוא לעשות אותו הדבר, ואילו עוד חיות אוהבות לעשות זאת (למשל, מי מהילדים אוהב לאכול, אילו עוד חיות אוהבות לאכול). לגבי כל פרט שמוקרא, כל ילד בוחר חיה שאוהבת לעשות זאת, מסתובב בחדר כמותה, ומבצע את הפעולה האמורה. המנחה מדריך את הילדים לחקות את האופן בו החיה שבחרו היתה עושה זאת. (למשל, לחשוב איך כלב ישן, אוכל, משחק, מטייל וכו').

ד. סיכום (10 דקות)

המנחה מסכמ/ת: "החיות שסביבנו אוהבים לעשות הרבה דברים, לכל אחד יש משהו מיוחד משלו שהוא אוהב לעשות, ויש גם דברים שהרבה חיות אוהבות, וכל אחת עושה את זה בדרכה. ראינו גם שהרבה מהדברים שחיות שסביבנו אוהבים לעשות, גם אנחנו בעצמנו אוהבים. אם אנו מטפלים חיה, או רואים חיה ברחוב, חשוב שנאפשר לה ונעשה איתה דברים שהיא אוהבת, בדיוק כמו שאנו רוצים שיעשו איתנו דברים שאנחנו אוהבים."

bb_pages

דילוג לתוכן