חיות איתנו – סביבת לימוד מתוקשבת

חיות איתנו היא סביבת למידה מקוונת שפותחה על-ידי צוות מכון אדם חיה יחד עם צוות המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) והמהווה מבוא למדע רווחת בעלי-החיים. התכנית מיועדת לילדי היסודי, ובהם כיתות החינוך המיוחד. ומטרתה לבסס היכרות ראשונית עם עולמן הרגשי של החיות, התנהגותן, חיי החברה שלהן ואופני התקשורת.

המפגש של ילדים עם בעלי-חיים, הוא על פי רוב ספונטני ובלתי אמצעי, ועל כן הוא טמן בחובו הזדמנויות רחבות ללימוד על אמפתיה, זיהוי צרכים וראיית האחר. המחקרים האחרונים המצביעים על חושים ותחושות שמתקיימים בבעלי-חיים הביאו לקידום הגישה ההדדית בקשר עם בעלי-חיים, ומחייבים אותנו להביא לתשומת הלב את התנאים בהם מתכוננת מערכת היחסים שלנו עם בעלי-החיים.

בהתחשב בנסיבות הקיימות, בהן הגישה למרחבים מקיימי רווחה לבעלי-חיים היא מוגבלת, פעילות מקוונת היא חלופה נהדרת לתת את המענה להתנסות החוויתית במפגש עם עולם החיות. 'חיות איתנו' מכשירה את התנאים לדיאלוג בין ילדים לחיות, מתווכת ומנגישה להם את המידע, ומעלה שאלות רלוונטיות על זהות ועל היחס לסביבה, דרך הסיור הוירטואלי והאינטראקטיבי אותו היא מציעה ללא עלות.

סביבות לימוד מקוונות מאפשרות יתר גמישות בגישה לתוכן בזמן ובמקום (אפשר גם במובייל) ומקדמות יכולות של למידה פעילה.
'חוית איתנו' מעוצבת לנוחיות השימוש כפעילות כיתתית וגם כעבודה עצמאית בבית – הגישה ההיברידית. היא מלווה במדריך מפורט למורה ומחברת אתכם לקהילה של אנשי ונשות חינוך ברחבי הארץ המעבירים את אותם התכנים ומייצגים ערכים דומים.
להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של התוכנית. בקבוצה מוצעים גם מפגשי הדרכה עלהתוכנית ובימים אלה (אוקטובר 23) מוצעים מפגשים בדגש על עיבוד רגשי של חווית הילדים, דרך העסיוק ברגשות בעלי החיים, ופיתוח תחושת חוסן.

חיות איתנו א'-ג'

סיור – 7 יח' לימוד

  1. הגן הציבורי – מה מרגישות החיות
  2. הבית שלנו – מה צריך כדי לחיות טוב
  3. גן הירק – מה הקשר בין חיפוש מזון לסקרנות?
  4. החורשה – איך חיות יוצרות קשר?
  5. שלולית החורף – למה משפחה חשובה לי ולחיות רבות?
  6. החצר שלנו – מה אנחנו יכולים לעשות למען החיות?
  7. חוות הצלה – מה למדנו ועשינו למען החיות?

חיות איתנו ד'-ה'

סיור – 6 יח' לימוד

סביבה זו מאפשרת הרחבת השיח והעמקת ההיכרות עם נושאים של סביבה, קיימות וזכויות בעלי-חיים לגילאים הגדולים יותר ומטפחת ערכים של כבוד לאדם, לטבע ולחיה.
מבוסס על תכנית"פלא טבע", המקדמת מעורבות אישית ופיתוח כישורים אישיים רגשיים וחברתיים.
פתוח לחקירה קבוצתית ועצמאית.

לעוד מערכי שיעור למדע וטכנולוגיה

bb_pages

דילוג לתוכן