דף עבודה לשעור פסיכולוגיה

דף עבודה עם שאלות מתחום לימודי הפסיכולוגיה

נכתב על ידי נטלי סננס*

 

  1. אוראל בן ה 15 אוהב בעלי חיים ואף מתנדב בספארי. לאחרונה הוא מתלבט באשר למעבר לתזונה טבעונית כמרבית חבריו . הוא מאוד מתקשה משום שמאוד אוהב לאכול בשר.  הוריו מתנגדים למהלך זה משום שטוענים שאכילת בשר הכרחית להתפתחות תקינה.

א.         אוראל נמצא בדיסוננס קוגנטיבי. על פי פסטינגר הסבר מהו דיסוננס קוגניטיבי . הסבר את הדיסוננס הקוגניטיבי שנמצא בו  אוראל, והצג עפ"י הפתיח גורם אחד שמגביר דיסוננס . (13 נקודות)

ב.         על פי אריקסון מהי המשימה ההתפתחותית של גיל ההתבגרות. הסבר כיצד משימה זאת באה לידי ביטוי אצל אוראל. בהסברך עשה שימוש בשני מושגים מהתיאוריה של אריקסון. (12 נקודות)

  1. נער בן 13 החליט לתרום את כל הכסף שקיבל  כמתנות בר המצווה שלו לעמותת צער בעלי חיים.

הגדר מהו אלטרואיזם ונתח את התנהגותו של הנער על פי תיאוריית הרווח וההפסד.

  1. " גם בעלי חיים מסוגלים למצוא פתרונות לבעיות העומדות בדרכם ולעיתים אף לבצעם ".

הציגו נימוק מסוג ראיה תומך או סותר טענה זו בהתבסס על החומר הנלמד.

  1. הציגו שתי טענות נגד ענישה בתהליך החינוכי. הסבירו כיצד נחנך כלבים להתנהגות נאותה, כמו  עשיית צרכיהם בחוץ,   ע"פ סקינר.
  2. בעלת הבית סירבה להשכיר את הדירה לסטודנט שחי עם כלבו הנאמן ואמרה: "מעבר לכך שאני שונאת בעלי חיים,  כניסת כלבים לבניין תגרום לכך שאף אחד אחר לא ירצה לשכור אצלי דירה ". 

בדעה קדומות כמו לעמדות שלושה מרכיבים . הדגימו את שלושת המרכיבים של הדעה הקדומה כלפי בעלי חיים כפי שהפגינה בעלת הבית בפתיח.

  1. חלק גדול מן הסטודנטים למדעי החיים באוניברסיטה  חשים  דיסוננס בשל האפשרות שיצטרכו להשתתף בעריכת ניסויים בבעלי חיים במסגרת לימודיהם.

ציינו שלושה גורמים המגבירים את עוצמת הדיסוננס שהם חשים.

  1. רבים מהאנשים האוהבים אכילת מוצרים מן החי (בשר, ביצים, חלב ומוצריו) בוחרים שלא להחשף למידע באשר לתנאי גידולם הקשים והאכזריים של חיות המשק. ציין והסבר באיזה מנגנון הגנה ע"פ פרויד משתמשים בני האדם הללו ומדוע.

 

שאלות בפסיכולוגיה בנושא טבעונות

* אתר פעולה חיה הינו אתר שיתופי וכולל חומרים שנכתבו ונשלחו אלינו על ידי מורים ואנשי חינוך. הנהלת האתר ועמותת אנימלס קוראת למורים ששולחים חומרים לאתר לשמור על זכויות יוצרים. הנהלת האתר והעמותת אנימלס אינן אחראיות לפגיעה בזכויות יוצרים במקרה ואלו נפגעו בחומרים שנשלחו לנו על ידי מורים והועלו לאתר ללא ידיעתנו.

 

קבצים מצורפים

bb_pages

דילוג לתוכן