מגוון רעיונות לחיבור וכתיבה יצירתית

לכיתות בית הספר היסודי:

  1. כתיבת שיר או פיסקה המביעה את דעתו האישית של התלמיד בנושא: איך צריך להתייחס לחיות? איך לא נפגע בחיות?
  2. ציור של חיה (או שימוש בציור מוכן), כתיבה ופירוט מה היא אוהבת לעשות ומה חשוב לה, בגוף ראשון – אני אוהבת לאכול, לעוף, לשחות, לשחק עם גורים אחרים, להיות עם אמא וכו'.
  3. ציור וכתיבת קריקטורה של בעל-חיים המשחק או מלוטף על ידי בן אדם ונהנה מחברתו, ומה הם אומרים אחד לשני. [למורה – ניתן לתת קריקטורה מוכנה, או תמונה אמיתית מהאינטרנט או מן העיתונות].
  4. ציור וכתיבת קריקטורה של בעל-חיים הנפגע על ידי אדם, וכתיבה מה הוא אומר לבן האדם. [למורה – ניתן לתת קריקטורה מוכנה, או תמונה אמיתית מהאינטרנט או מן העיתונות].
  5. כתיבת דו-שיח (אותו ניתן גם להעלות כהצגה קצרה) בין אדם הפוגע בחיה לבין אדם המנסה לשכנעו להפסיק.
  6. כתיבת סיפור קצר על בעל-חיים בשבי אשר זוכה להשתחרר ולחזור לטבע. הוראות לתלמיד: כתוב/י היכן הוא בשבי (גני חיות, קרקסים, כלוב בבית, משק חקלאי וכו'), וכיצד הוא מרגיש שם, כתוב/כתבי מי משחרר אותו וכיצד (למשל חבורת ילדים שפועלת נגד הקרקס ביישובם, גיבור-על חדש, חיה אחרת וכו'), כתוב/כתבי לאן הוא מגיע בטבע, איך נראית סביבתו הטבעית, האם הוא נפגש עם שאר חברי להקתו ומשפחתו וכיצד מרגיש. [למורה – ניתן לחלק למספר משימות כתיבה, כסיפור בהמשכים, או לתת לתלמידים את הפתיח כתוב, בנושא נלמד של פגיעה בבעלי-חיים, ושהם ימשיכו את הסיפור].
  7. כתיבה משותפת – אמנה כיתתית להגנה על בעלי-חיים ויחס ראוי כלפיהם.

 dog bird-313612_960_720

לכיתות בית הספר העל-יסודי:

  1. כתיבת מכתב רשמי לחברי כנסת או שרי ממשלה בבקשה לתמוך (או לדחות) הצעת חוק העוסקת בצער בעלי-חיים, או תקנות הקשורות בחוקים קיימים. [למורה – יש להתעדכן ולבחור נושא אקטואלי. ניתן להתעדכן גם בדף הפייסבוק של אנונימוס www.facebook.com/animal.org.il.
  2. כתיבת מכתב רשמי לעסק מסחרי בבקשה להוציא מוצר שבהכנתו כלולה פגיעה קשה בבעלי-חיים. למשל מסעדה שמגישה "כבד אווז", חנות בגדים המוכרת גם פרווה, או קניון שיש בו "פינת ליטוף". כדאי לציין במכתב את הפגיעה הנגרמת לבעלי החיים, לציין בתי עסק דומים שלא מוכרים מוצר זה, ולהציע לתלמידים לכתוב כי לא יקנו באותו עסק עד הוצאת המוצר. ניתן גם לכתוב עצומה כיתתית.
  3. כתיבת טיעונים בעד ונגד פגיעה מסויימת בבעלי-חיים, שאח"כ יועלו כדיבייט כיתתי.
  4. כתיבת חיבור בנושא דילמות מוסריות שונות – בעד ונגד ניסויים בבעלי-חיים, שימוש בבעלי-חיים בתעשיות הבידור, תנאי הגידול של בעלי-חיים בתעשיות המזון (דילמה רלוונטית למשל היא בין פגיעה בבעלי-חיים בתעשיות מול הוזלת עלויות), עיקור וסירוס כלבים וחתולים, ועוד.

לעוד דפי עבודה בעברית לעוד דפי עבודה באנגלית

bb_pages

דילוג לתוכן