קרניזם – על הפסיכולוגיה של אכילת בשר

הרצאה מרתקת מאת הפסיכולוגית והמרצה, ד"ר מלני ג'וי, בנושא הגורמים הפסיוכלוגיים והחברתיים, הגורמים לנו למשל להבדיל בין "חיות מחמד" ל"חיות למאכל", ומאפשרים את אכילת הבשר. 

ההרצאה יכולה להוות בסיס לדיון פתוח בכיתה, בנושא תפיסות שלנו וגרמים פסיכולוגיים-חברתיים המשפיעים עליהם, בכלים שנלמדו בשעורי מדעי החברה, או כחלק משעור חברה.

להרצאה מקוצרת במסגרת TEDx – 
http://www.gary-tv.com/garymain/videos/lectures/ethics-and-philosophy/melanie-joy-at-ted/

מתוך פתיח ההרצאה: "מדי יום ביומו אנחנו עושים פעולה שהיא בניגוד גמור למה שהיינו עושים במצב אופטימלי…אני מדברת על פעולה אנושית בסיסית, פעולה מאד אישית. בכל יום אנו עושים פעולה שדורשת מאיתנו לעוות את המחשבות שלנו, להקהות את הרגשות שלנו, ולנהוג בניגוד לערכים העמוקים שלנו… איך קרה שכמה מהבחירות השגרתיות והחשובות ביותר שלנו, לא נראות כלל כבחירות? איך האי-רציונליות וההרס של פעולה נפוצה יהיו למעשה בלתי נראים? אלה השאלות ששאלתי כשהתחלתי מחקר של כמעט שני עשורים על הפסיכולוגיה של אכילת בעלי חיים… החדשות הטובות הן שעצם המודעות לגורם הזה מאפשרת לנו להחזיר לעצמנו את הרציונליות וחופש הבחירה, ולהיות שותפים פעילים יותר ביצירת עולם הומני וצודק."

להרצאה מלאה – https://www.youtube.com/watch?v=cJB2ZnhIXjM

על המרצה: ד"ר מלאני ג'וי, Ph.D., Ed.M. היא פסיכולוגית בוגרת הארווארד, מכהנת כפרופסור לפסיכולוגיה וסוציולוגיה באוניברסיטת מסצ'וסטס, ומחברת הספר עטור הפרסים "למה אנחנו אוהבים כלבים, אוכלים חזירים ולובשים פרות". ד"ר ג'וי קיבלה את אות האהימסה – פרס אשר בעבר ניתן לנלסון מנדלה והדלאי לאמה.

bb_pages

דילוג לתוכן