הכנת פרסומות נגד פגיעה בבעלי חיים

1. פתיחה (10 דקות)

א. המדריכ/ה פותח/ת בשאלות: מי כאן מגדל בבית בעל חיים? מה הוא סוג הקשר שקיים ביניכם ובין בעל החיים?

ב. פתיח על ידי המדריכ/ה: כפי שראינו, פעמים רבות נוצרים קשרים של חברות וחיבה בין בני אדם ובע"ח. רב בני האדם מרגישים חיבה כלפי בע"ח שונים ומצטערים כשהם רואים סבל של בע"ח: בע"ח חולים, פצועים או שעברו התעללות מידי בני אדם. ובכל זאת, כפי שנראה בהמשך, יש הרבה מקרים בהם בע"ח עוברים התעללות וחשים סבל רב, אך בני אדם לא נוטים לחשוב על סבלם של בע"ח אלה. זה קורה בעיקר כשבע"ח מנוצלים בשביל לספק בידור או ליצר מוצר מסוים. במקרים אלה אנחנו פעמים רבות חושבים על המוצר, ולא על בעל החיים שסבל בעת ייצורו. היום ננסה לשים בע"ח אלה במרכז, לראות מה קורה להם ומה עובר עליהם, וכיצד אנחנו יכולים לעזור להם.

2. הסבר ההפעלה (5 דקות):

נתחלק לקבוצות וכל קבוצה, למשך כמה דקות, תהיה חיה מסוימת. חלקכם תהיו אווזים, חלק ארנבים וכו'. הכוונה לא שתתחפשו לאווז או תגעגעו, אלא שתנסו לרגע להרגיש איך זה להיות במקום של אווז ולהזדהות איתו. כל קבוצה תקבל דף מידע על פגיעה שנעשית בבע"ח שהיא מייצגת ותכין פרסומת נגד הפגיעה בבע"ח שהיא מייצגת. הפרסומת יכולה להיות כתובה בפלקט, במשחק או בשירה. רעיונות לפרסומות נמצאים בכרטיסיות שאחלק לכם בו שם החיה וההוראות.

3. הכנת הפרסומות (15 דקות)

  1. החניכים מחלוקים לקבוצות וכל קבוצה מקבלת את דפי הנחיה (נספח) וחומרי יצירה.
  2. כל קבוצה מכינה פרסומת נגד הפגיעה בבעל החיים שהיא מייצגת.

הצגת הפרסומות (15-30 דקות, בהתאם למספר הקבוצות):

  1. כל קבוצה בתורה מציגה את הפרסומת שהכינה לפני שאר החניכים.
  2. לסיום ניתן לערוך הצבעה בה ישתתפו כל החניכים, איזו פרסומת הייתה מוצלחת ביותר, ולהעניק פרס לקבוצה הנבחרת.

הצגת הפרסומות בפורום רחב (אופציונאלי, מחוץ למסגרת הזמן):

ניתן להציג את כל הפרסומות גם מול קבוצה גדולה יותר, לאחר ההפעלה. למשל, אם ההפעלה נעשית במסגרת מתנ"ס, או מרכז של תנועת נוער, ניתן לתלות את הפלקטים ברחבי המתנ"ס/ מרכז,v או להציג את ההצגות והשירים במסגרת פעילות של כלל הקבוצות הפועלות במתנ"ס/ מרכז. אם נעשית בכיתה, ניתן להציג אותה בפורום שכבתי או בית-ספרי.

לעוד פעולות לתנועת נוער

קבצים מצורפים

bb_pages

דילוג לתוכן