מערך פעולה – "חפש את המטמון" – בעלי חיים בעיר שלנו

לעוד פעולות לתנועת נוער       לחוברת פעולות שיכולה לשמש גם כסדרת פעולות בסדר מומלץ

לעוד הצעות למעורבות חברתית

נספחים – חפש את המטמון

פעולה זו יכולה לשמש כחלק מסדרה של שמונה פעולות. נכתבה בשיתוף עם הצופים. לסדרה המלאה באתר הצופים.

מטרת הפעולה:

  • זוהי פעולה שהיא לכל אורכה משחק משימות ביישוב, שבאמצעותו החניכים ילמדו איך ניתן ליישם את כל מה שנלמד ולעזור לבעלי חיים בפועל, בתוך ישוב המגורים.
  • החניכים יחפשו וילמדו לראות פגיעות מקומיות בבעלי חיים, יכירו מקרוב מוצרים שפוגעים בבעלי חיים וכאלו שלא פוגעים, ויתנסו בפעילות למען בעלי חיים.

עזרים:

  • כרטיסיות משימה (נספח 6.1)
  • מצלמות/סמארטפונים
  • כרזת פרסומת נגד פגיעה בחיות שהוכנה בפעולה קודמת (אם לא הוכן אפשר לוותר על עזר זה.)
  • עצומה נגד פגיעה בבעלי חיים (נספח 6.2) – ניתן לבקש מעמותת אנונימוס עצומה אקטואלית, בטל'03-6204878 .

הנחיות מקדימות למדריכ/ה:

לפני הפעולה עליך לעשות סיור מקדים ולמצוא מרכז מסחרי או קניון שיש בו: חנויות בגדים; סופרמרקט או מכולת; חנות חיות או חנות שיש בה חיות בכלוב כ"קישוט"; מסעדות או בתי קפה. בדוק אם ניתן למלא את כל המשימות שבכרטיסיות, ואם יש משימות שלא ניתן למלא (למשל אם אין בסביבה חנות שמוכרת בעלי חיים), הוצא כרטיסיות אלה מהמשחק.

מתחלקים לשתי קבוצות – במהלך הפעולה תתקיים תחרות משימות במרכז מסחרי או קניון. הקבוצה שמסיימת את כל המשימות ראשונה חוזרת לקן. המדריך עובר על כל המשימות שביצעו ואם ביצעו הכל היטב, הם המנצחים.

מהלך המשחק – שתי אפשרויות, לבחירת המדריך/הקן:

אפשרות ראשונה: כל קבוצה מקבלת את כל כרטיסי המשימות מהתחלה. היא יכולה להחליט באיזה סדר לבצע את המשימות אבל צריכה לבצע את כולן, ואז לחזור לקן. באפשרות זאת צריך לדאוג למצלמת סטילס אחת לכל קבוצה.

אפשרות שנייה: כל קבוצה מקבלת בהתחלה רק כרטיסיה עם משימה ראשונה, כרזת פרסומת נגד פגיעה בבעלי חיים שהוכנה בפעולה קודמת, ודף עצומה (נספח 6.2). הקבוצה צריכה לצלם את המשימה (הפירוט מה לצלם – בכרטיסיות) ולשלוח את התמונה בסמארטפון למדריך. אחרי שקיבל צילום של המשימה, המדריך שולח לקבוצה את מיקום המשימה הבאה. באפשרות זו צריך לדאוג לסמארטפון אחד לכל קבוצה ואחד למדריך.

כמו כן, באפשרות זו המדריך צריך להחביא את כל הפתקים (חוץ מהראשון), עבור שני הקבוצות, במקומות שונים ולרשום לעצמו היכן החביא כל פתק- כי במשחק עצמו יצטרך להגיד לחניכים היכן הפתקים.

*במקרה שהתנאים אינם מאפשרים פעילות מחוץ למרחב הפעולה/למידה, ערכנו גרסה מעודכנת של המשחק עם הפעולות משולב במערך דיגיטלי – הכנסו כאן כדי להתרשם

קבצים מצורפים

bb_pages

דילוג לתוכן